ИЗВЕШТАЈ ЗА САМОЕВАЛУАЦИЈА НА ИНСТИТУТОТ ЗА СОВРЕМЕНИ КОМПОЗИТИ И РОБОТИКА (ИСКР) (за периодот 2020-2022)
ИЗВЕШТАЈ ЗА САМОЕВАЛУАЦИЈА
НА
ИНСТИТУТОТ ЗА СОВРЕМЕНИ КОМПОЗИТИ И РОБОТИКА
(ИСКР)
(за периодот 2020-2022)
Прилеп, декември 2023
С О Д Р Ж И Н А
2. НАСТАВНО-НАУЧЕН И СОРАБОТНИЧКИ КАДАР
2.1. Структура на наставно-научен и соработнички кадар
3.2. Структура на студиските програми
4.1. Ангажираност на студентот во наставно-образовниот процес, индивидуално учење и кредити
5. ПРОСТОРНО И МАТЕРИЈАЛНО-ТЕХНИЧКО ПЛАНИРАЊЕ
5.1. Исполнетост на нормативите за опремата
5.2. Легенда и конфигурација на компјутерската мрежа на Институтот за современи композити и роботика
6.1. Организација на наставниот процес
6.2. Студиска програма и наставни програми
6.4. Литература, електронска библиотека, опрема за истражување и учење, логистика
6.5. Следење и вреднување на постигањата на студентите
7. НАУЧНО-ИСТРАЖУВАЧКА ДЕЈНОСТ
7.2. Вкупен број на издадени трудови
8. ЛОГИСТИКА И СТУДЕНТСКИ СЕРВИС
10.4. Научно-истражувачка дејност
ВОВЕД
Четиринаeсeттата година од основањето, Приватната научна установа Институт за современи композити и роботика Прилеп (во понатамошниот текст: ИСКР) ја заокружува со континуирани мерки за подобрување на квалитетот во сите сегменти на неговото дејствување во двете насоки, истражувањето и образованието. Препознавајќи ја важноста уште од почетокот, ИСКР ги постави активностите за обезбедување и подобрување на квалитетот на највисоко институционално ниво.
ИСКР е приватна високообразовна институција, која врши високообразовна дејност од втор циклус на студии, научно-истражувачка и апликативна дејност во полето на техничко-технолошките науки, областа на материјалите, автоматиката и роботика и други со нив поврзани наставно-научни, истражувачки и стручни области.
ИСКР развива свои карактеристики кои во најголем дел се поклопуваат со визиите на неговиот основач Проф. д-р Благоја Самакоски, а го рефлектираат стекнатото искуство при развојот.
Концептот на создавање на научно-истражувачки институт, близок до производството и неговите ресурси, дава сосема нови димензии на научно-истражувачката работа. Научната работа ќе ги даде генеричките знаења во областите кои се истражуваат, а кои се во директна врска со потребите и барањата на светските пазари на знаење. Постоењето на научни институти од оваа област претставува одличен пример и за идните развојни активности на Р.С. Македонија.
ИСКР, како прв приватен институт на Балканот од оваа област, има за цел и акредитација на постдипломски и докторски студии (заедно со Универзитетот Гоце Делчев- Штип), базирани на концептот на Болоњскиот процес и соодветната македонска норматива. Постоењето на ваков институт за магистерски и докторски студии организирани по најсовремениот концепт на Болоњскиот процес, е од витално значење за севкупниот научен, технолошки и образовен развој на Р.С. Македонија. Моментално, ИСКР има акредитација за втор циклус студии, а студиските програми се во согласност со потребите за образување кадар што ќе одговори на барањата на современиот технолошки развој, пазарот на трудот, за развој на индустриските гранки во Р.С. Македонија, односно кадар кој ќе одговара на потребите на светски познатите компании.
Имајќи го во предвид динамичниот развој на оваа релативно млада институција, како и напорите за транспарентно и општествено одговорно работење, инициран е нов процес на внатрешна евалуација кој го опфаќа периодот од 2020-2022 година. Овој процес е од особена важност, со оглед на тоа што се заокружува речиси петнаесетгодишното функционирање на ИСКР како научна институција за развој, a од 2011 година и како институција за образовна дејност и истото треба да овозможи постигнување на неколку важни цели:
- пошироко меѓународно и општествено препознавање и поврзување на ИСКР;
- утврдување на постојаните состојби и трендови на севкупното функционирање на ИСКР;
- дефинирање на правците на развој во наредниот период.
Процесот на самоевалуација е спроведен на институционално ниво од страна на Комисијата за самоевалуација на ИСКР. Извештајот го изработи Комисијата за самоевалуација на ИСКР во следниот состав:
· Научен советник/Ред. проф. д-р Светлана Ристеска, ИСКР Прилеп, претседател;
· Научен соработник/Доцент д-р Самоил Самак, ИСКР Прилеп, член;
· Научен соработник/Доцент д-р Билјана Костадиноска, ИСКР Прилеп, член;
· Соработник истражувач Ице Ѓуманделоски, ИСКР Прилеп, член;
· студент Борјан Ѓоѓијоски, ИСКР Прилеп, член.
Комисијата ги започна активностите за самоевалуација во 2023 година, согласно со методологијата за спроведување на самоевалуација дефинирана од Центарот за обезбедување на квалитет. Истата, во целост е базирана на препораките дефинирани од Европската асоцијација за обезбедување квалитет во високото образование. Добиените податоци во овој Извештај за самоевалуација даваат можност за детален преглед и анализа на следниве аспекти:
- надворешните услови и ограничувања, во кои функционира ИСКР;
- внатрешните силни и слаби страни, како и вкупниот потенцијал на институцијата;
- можностите и правците за надминување на постојните слабости и идниот развој на институцијата во целост.
1. ЗА ИНСТИТУТОТ
Приватната научна установа Институт за современи композити и роботика Прилеп првично е основан од страна на компанијата Микросам А.Д. Прилеп на 14.02.2009 година, но од 27.04.2012 година, па до денес основач/сопственик е Проф.д-р Благоја Самакоски. Седиштето на ИСКР се наоѓа во Прилеп. Министерството за образование и наука има донесено Решение за запишување во регистарот на субјекти кои вршат научно-истражувачка дејност на РМ под бр.07-607/3 од 05.02.2009г. Идејата за основање на институт од областа на современите композити и роботика се должи на концептот за развивање на научен пристап низ тековното производство од оваа област, во создавањето на нови технологии со подолгорочно значење кои бараат повисоко ниво на изградена истражувачка инфраструктура.
ИСКР првенствено е формиран за реализација на научно- истражувачка работа од областа на современите композити и роботиката. Образовната дејност, претставена со студиите од втор циклус, има за цел да профилира определен број на високо квалитетни кадри, главно за своите потреби и потребите на компанијата Микросам, како и низ образовниот процес да го дисеминира своето знаење и методологија на работа и на други кадри, првенствено од Р.С. Македонија, кои би биле движечка сила во развојот и примената на прозводи и технологии од областа на композитните материјали во земјата, но и пошироко.
Стручните и административните работи на ИСКР ги врши Стручната и административната служба при ИСКР. Наставно-научниот совет е стручен орган на ИСКР и во него членуваат редовните, вонредните професори и доцентите како и претставници на соработниците и студентите. Директорот е раководен орган на институцијата и го застапува и претставува ИСКР во земјата и странство и врши други овластувања во согласност со Статутот и интерните акти на ИСКР. Деканот на постдипломските студии (втор циклус на студии) го именува Наставно-научниот Совет и истиот го претставува и застапува ИСКР во земјата и странство, ги свикува и раководи со седниците на Наставно-научниот Совет, а врши и други овластувања согласно Статутот и интерните акти на ИСКР.
Мисија, визија и стратегиски цели
Основна визија на ИСКР, како единствена приватна високообразовна и научно-истражувачка институција од овој вид во Р.С. Македонија па и на Балканот е едукација и образование на квалитетни, високо стручни, наставни и научно-истражувачки кадри од областите на современи композити, автоматика, роботика како и други со нив поврзани наставно-научни, истражувачки и стручни области. Визијата примарно е насочена во насока на одржливост и развој на институцијата и студиските програми и едуцирање на квалитетни кадри со основни и проширени знаењa, компетентност и вештини од соодветната специјалност, оспособени да одговорат на современите барања и трендови на пазарот. Визијата на ИСКР се остварува преку разни форми и содржини на активности, од донесување и спроведување на законска регулатива и акти, преку креација и реализација на наставно-образовниот процес, научно-истражувачката работа, апликативната дејност и други форми на активности.
Мисијата на ИСКР е да се создаде институција која ќе биде препознатлива по највисоките човекови вредности: знаење, умеење, вистина, чест. Институција која ќе произведува високопрофесионален и квалитетен кадар, подготвен да го аплицира своето знаење во сите сфери на општественото живеење, поддржувајќи го на тој начин националниот економски развој и развојот на државата, воопшто. Да се стреми да создава кадар кој ќе ја презема одговорноста на својата иднина и иднината на сегашните и идните генерации.
Соодветната автоматизација и роботизација на целокупниот процес на добивање на композитите, овозможува дизајнирање на посакувани композитни структури, кои успешно ќе ги заменат постоечките и конвенционални метали и легури. Оттука истражувањето на современите роботизирани технологии е основата за создавање на врвни решенија во областа на технологиите за добивање на современи композити. Роботите и роботизацијата се потврдена основа за создавање на машини за одредени видови композитни материјали за што е неопходно знаење за сите оние кои се определуваат да работат во полето на современите композитни технологии и структури.
Својата мисија ИСКР како приватна установа, ја остварува врз основа на следните активности:
· Обезбедување на услови и можности за едукација на квалитетни високо образовани кадри во сите степени на образование од областите на композитите;
· Обезбедување на услови за реализирање на зацртаните програми за работа и реализирање на студиските програми;
· Спроведување на интерактивност и транспарентност во наставата;
· Едукација на кадар којшто е конкурентен и оспособен за самостојна работа со широка основа за понатамошна континуирана надградба во професијата.
2. НАСТАВНО-НАУЧЕН И СОРАБОТНИЧКИ КАДАР
2.1. Структура на наставно-научен и соработнички кадар
Структурата на постојано вработениот наставно-научен и соработнички кадар, според наставно-научното и соработничкото звање за периодот на евалуација е дадена во табелите 2.1., 2.2 и 2.3.
Табела 2.1. Структура на Институт за Современи композити и роботика за 2019/2020 година.
|
Образовен кадар |
Постојан работен однос |
Хонорарен работен однос |
Процент од образовен кадар |
Просечна старост |
Вкупно |
|
Наставно научен кадар |
|||||
|
Редовни професори |
2 |
2 |
57.1 |
56 |
4 |
|
Соработнички кадар |
|||||
|
Соработници |
3 |
0 |
42.9 |
45 |
3 |
Табела 2.2. Структура на Институт за Современи композити и роботика за 2020/2021 година.
|
Образовен кадар |
Постојан работен однос |
Хонорарен работен однос |
Процент од образовен кадар |
Просечна старост |
Вкупно |
|
Наставно научен кадар |
|||||
|
Редовни професори |
2 |
2 |
50 |
57 |
4 |
|
Доценти |
1 |
0 |
12.5 |
38 |
1 |
|
Соработнички кадар |
|||||
|
Соработници |
3 |
0 |
37.5 |
33 |
3 |
Табела 2.3. Структура на Институт за Современи композити и роботика за 2021/2022 година.
|
Образовен кадар |
Постојан работен однос |
Хонорарен работен однос |
Процент од образовен кадар |
Просечна старост |
Вкупно |
|
Наставно научен кадар |
|||||
|
Редовни професори |
2 |
2 |
50 |
58 |
4 |
|
Доценти |
1 |
0 |
12.5 |
39 |
1 |
|
Соработнички кадар |
|||||
|
Соработници |
3 |
0 |
37.5 |
41 |
3 |
Согласно нормативите за потребен број на наставници, најмалку 50% од наставата во високообразовната установа ја изведува наставно научен кадар во редовен работен однос со полно работно време.
- Бројот на потребните наставници во високообразовната установа се определува во зависност од бројот на часови по наставник и тоа 240 часа годишно за наставник, што претставува еквивалент на наставен предмет со фонд од 8 часа неделно.
- Бидејќи се работи за мал број на студенти се применува нормативот со кој бројот на соработници се определува во зависност од бројот на наставници и тоа најмалку еден соработник за секој потребен наставник. Бројот на часови за асистент во една учебна година се определува со 240 часа годишно, што претставува настава на еквивалентен наставен предмет со фонд до 14 часа неделно.
Согласно наставниот план во Елаборатот, неделниот фонд на задолжителна настава по предмет е 2+2 часа. Предвидено е истовремено да се активни четири задолжителни предмети и три изборни од вкупно седум понудени. Ако се примени нормативот за 50% покриеност со редовни вработени, тогаш ќе треба да се покријат седум предмети кои имаат вкупен фонд настава за наставници 7х2=14 часа неделно и толку часови за асистент. Од погорниот норматив за оптеретеност на наставник со 8 часа неделно и 14 часа за асистент произлегува дека за реализацијата на овие студии се потребни 1,75 наставници и 1 асисент.
Во почетокот на работата во ИСКР се вработени двајца научни соработници во постојан работен однос и тројца соработници во постојан работен однос. Притоа, бројот на наставно-научниот и соработничкиот кадар континуирано се одржува на законски пропишаното ниво. Почитувајќи ја еквиваленцијата на звања предвидена во Законот за високо образование (чл.143), ИСКР во целост ги исполнува нормативите за потребен наставен кадар.
За да се обезбеди поголем степен на изборност и научно-истражувачка работа, во реализацијата на овие студии покрај вработените во ИСКР учествуваат и професори и соработници од земјава, како што се:
- ред. проф. д-р Анка Трајковска Петкоска, Универзитет Св. Климент Охридски, Технолошко – технички факултет – Велес,
- ред. проф. д-р Винета Сребренкоска, Универзитет Гоце Делчев Штип, Технолошко – технички факултет – Пробиштип,
Денес ИСКР има 12 постојано вработени, од кои еден е директор, два редовни професори, два доценти, два соработници, еден технолошки инженер (технолог), еден овластен сметководител, два администратори и еден хигиеничар.
ИСКР има отворена соработка со сите Универзитети кои ќе искажат желба за заедничка соработка. Уште од формирањето настојува да соработува со многу универзитети и приватни научни установи од земјава и странство. Во 2014 година склучи договор за соработка и стана придружна членка на Универзитет Гоце Делчев Штип, и од тогаш до денес со обновување на договорот ИСКР е придружна членка на Универзитет Гоце Делчев Штип.
SWOT анализа за наставно-научен и соработнички кадар.
